Utrwalanie głoski [v] w zdaniach i różnicowanie jej z [f] razem ze zmokniętą Wandą Fiołek. Karta pracy świąteczna –Wanda zmokła w Oblewany Poniedziałek.
Karta ze zdaniami do pobrania tutaj.
Ilustracja do pobrania z Pracowni Bajkowo.
Utrwalanie głoski [v] w zdaniach i różnicowanie jej z [f] razem ze zmokniętą Wandą Fiołek. Karta pracy świąteczna –Wanda zmokła w Oblewany Poniedziałek.
Karta ze zdaniami do pobrania tutaj.
Ilustracja do pobrania z Pracowni Bajkowo.
Aby nauczyć dzieci wymawiać głoskę „w” [v], wystarczy często pokazać im, jak górne zęby zachodzą na dolną wargę („Wampirka zrobię – łatwizna to taka: górne zęby, dolna warga i mamy kudłaka”). Głoska wywołana w izolacji, musi zostać utrwalona w sylabach, logotomach (awa, owo itd.), a następnie w słowach. Na tym etapie przydać mogą się rysunki.
Do utrwalenia głosek „w” [v] i „wi” [v’] narysowałam sobie obrazki, którymi dzielę się w poniższej galerii. W razie wątpliwości wyjaśniam, że rysownik-amator miał na myśli, co następuje: bałwan, głowa, krawat, rower, sowa, waga, wanna, wąsy, wąż, ważka, widelec, wielbłąd, wierzba (ewentualnie: drzewo), wieszak, woda, wózek. Pomiędzy rysunkami ukryły się też moje autorskie zagadki.
Folder z obrazkami do pobrania tutaj.
Będzie mi miło, jeśli zostawicie komentarz z informacją, że się Wam przydały.